مقاله حاضر به بررسي نقش مديريت شهري در گسترش و توسعه كارآفريني در ميان شهروندان مي پردازد. با توجه به
ظرفيتهاي مديريت شهري در فراهم كردن منابع، ايجاد انگيزه در شهروندان و بسترسازي براي كارآفريني، تلاش شده است
كه مدلي قابل استفاده تدوين گردد تا راهبرد تأثيرگذاري براي مديريت شهري در سوق دادن كارآفريني به سمت
خدمات شهري و ظرفيت سازي مورد نياز شهر را نشان دهد. در تدوين چنين مدلي، ابتدا بر مزاياي كارآفريني و ضرورت
توجه مديريت شهري به نقش آفريني در آن پرداخته شده است و پيشينه تحقيقات كارآفريني مورد بررسي قرار گرفته است
تا عوامل تأثيرگذار بر گسترش كارآفريني شناخته شوند. عوامل تأثيرگذار بر كارآفريني در دو بخش محيطي و فردي
شناسايي شده و ارتباطات مديريت شهري با سه سطح شهروندان، دولت و محيط مورد بررسي قرار گرفته است. سپس بر پايه
اين نتايج به دست آمده، مدلي ارائه مي شود كه چگونگي تأثيرگذاري مديريت شهري در گسترش و توسعه كارآفريني را
نشان مي دهد. در پايان پيشنهاداتي براي پژوهشها و تحقيقات آتي ارائه شده است.
كليد واژه ها: كارآفريني شهري، مديريت شهري، توسعه كارآفريني.
:: برچسبها:
مقاله کارآفرینی ,
مدیریت شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0